Ledwie się pojawiła, a już zdobyła nagrodę: W okresie poprzedzającym targi BUS2BUS, które odbyły się 27 i 28 kwietnia w Berlinie, firma Daimler Buses otrzymała nagrodę „busplaner 2022 Innovation Award” za swój nowy autokar Mercedes-Benz Tourrider.
Zupełnie nowy i już godny nagrody: Mercedes-Benz Tourrider w Ameryce Północnej
Nagroda za innowacyjność dla Mercedes-Benz Tourrider nie jest przypadkowa. Niezależnie od tego, czy chodzi o design, komfort, technologię, bezpieczeństwo, indywidualność czy ekonomiczność – nowy Mercedes-Benz Tourrider wyznacza standardy dla autokarów w Ameryce Północnej i jest pełen innowacji. Firma Daimler Buses opracowała model Mercedes-Benz Tourrider w wariantach Tourrider Business i Premium specjalnie na potrzeby tego rynku, wsłuchując się w życzenia przewoźników autobusowych w USA i Kanadzie.
Til Oberwörder, szef Daimler Buses: „Bardzo się cieszymy z tej pierwszej nagrody dla nowego Mercedesa-Benz Tourrider i chcielibyśmy podziękować czytelnikom busplanera. Mercedes-Benz Tourrider to prawdziwy Amerykanin, stworzony dzięki globalnemu know-how Daimler Buses”.
Innowacyjne systemy wspomagania: system kamer 360 stopni i ABA 5
Oprócz komfortu, nacisk położono również na bezpieczeństwo dzięki innowacyjnym systemom wspomagania. System kamer 360-stopniowych zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach podczas manewrowania oraz w wąskich przejściach. Mercedes-Benz Tourrider to także pierwszy autokar wyposażony w unikalny system hamowania awaryjnego Active Brake Assist 5 – w skrócie ABA 5 – z funkcją wykrywania pieszych. Ten system wspomagania – będący standardowym wyposażeniem Mercedesa-Benz Tourrider – jest pierwszym na świecie systemem wspomagania hamowania awaryjnego dla autobusów i autokarów, który jest w stanie wykonać automatyczne hamowanie awaryjne do zatrzymania na nieruchomych lub ruchomych przeszkodach, a teraz także na ludziach, w ramach ograniczeń systemowych.
Innowacyjny sprzęt: Szklany dach i oświetlenie zewnętrzne
Do innowacji w Mercedesie-Benz Tourrider należy szklany dach Top Sky Panorama (opcja w Tourriderze Premium), który zapewnia fascynujące widoki, oraz opcjonalne oświetlenie ambientowe w kabinie pasażerskiej. Kierowca autobusu może ustawić różne kolory i wybrać intensywność światła. W ten sposób tworzy indywidualny nastrój świetlny dostosowany do okazji i pasażerów.
Typowe cechy dla Ameryki Północnej to wnętrze z tylko jednymi drzwiami dla pasażerów z przodu, równa podłoga i układ kabiny pasażerskiej z równomiernie rozmieszczonymi podwójnymi siedzeniami oraz równa powierzchnia toalety z tyłu, bezpośrednio w kierunku jazdy, w ostatnim rzędzie siedzeń. Zderzaki ochronne i dwuczęściowa szyba przednia, a także standardowo nisko umieszczone lusterka zewnętrzne z płaskimi soczewkami również spełniają życzenia wyrażane za granicą.
Sercem układu napędowego jest rzędowy, sześciocylindrowy silnik Mercedes-Benz OM 471, który jest stosowany w pojazdach Mercedes-Benz Tourrider przeznaczonych wyłącznie dla autokarów w Ameryce Północnej. Silnik o pojemności skokowej 12,8 litra wytwarza moc 336 kW (456 KM) i osiąga maksymalny moment obrotowy 2300 Nm. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów Allison z przemiennikiem momentu obrotowego.
Mercedes-Benz Tourrider jest oferowany jako trzyosiowy autokar o długości 13,72 m (13,92 m ze zderzakiem amortyzującym) w dwóch wariantach modelowych Tourrider Business i Tourrider Premium. Oprócz cech konstrukcyjnych i wyposażenia różnią się one wysokością – 3,69 m (Business) i 3,75 m (Premium). Ma to pozytywny wpływ na ilość miejsca nad głową we wnętrzu.
Ten całościowy pakiet wzornictwa, komfortu, technologii i bezpieczeństwa spodobał się również czytelnikom magazynu branżowego „busplaner”, którzy przyznali nowemu Tourriderowi Mercedes-Benz nagrodę „Innovation Award 2022”.
(Zdjęcie) Źródło: daimlertruck.com