Author: | Category: News, Prognozy, Przepisy |

Krajowy Fundusz DrogowyNa początku bieżącego roku plany Krajowego Funduszu Drogowego wskazywały na to, że jego budżet wyniesie aż 30,9 mld zł, a nawet przekroczy nieco tą sumę. Tymczasem, dziś wiadomo już, że nie wszystkie środki z tej puli zostaną wydatkowane na budowę szybkich tras w Polsce. Na ten cel Krajowy Fundusz Drogowy najprawdopodobniej wyda tylko 24 mld zł.

Powodem zmniejszenia funduszy na autostrady i drogi szybkiego ruchu są opóźnienia, jakie następują przy realizacji drogowych kontraktów. Krajowy Fundusz Drogowy tłumaczy, że zmuszony był do zaakceptowania postulatów firm zajmujących się budową dróg. Musiały one wydłużyć termin realizacji kontraktów, głównie z uwagi na zniszczenia powodziowe, ale nie tylko. Nowe szacunki kosztowe wykonania prac nad szybkimi trasami w Polsce wynikają też z tego, że KFD musiał podziękować niektórym nierzetelnym firmom, albo pogodzić się z zaniechaniem przez nie wykonywania tras.

Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wskazuje, że inwestycje finansowane z Krajowego Funduszu Drogowego rzeczywiście będą mniejsze niż planowano, ale jednocześnie ich łączna kwota będzie o 4 mld zł wyższa, niż w 2010 roku. W 2012 roku planowane jest wykonanie kontraktów na drogi i autostrady w Polsce na kwotę aż 28,4 mld zł.

 

Foto: ©Zdjelar-Fotolia.com