W wyniku wprowadzenia opłat na odcinku autostrady A2, która kontrolowana jest przez spółkę Autostrada Wielkopolska, zdecydowana większość przewoźników jeżdżących w kierunku Niemiec omija tą drogę, korzystając z trasy krajowej numer 92. Droga ta również została objęta systemem elektronicznego poboru opłat, i to w dwóch różnych miejscach, aczkolwiek i tak stanowi tańszą alternatywę przejazdową dla tir-ów, niż autostrada A2.
Gminy, przez które przebiega droga krajowa 92, stawiają ograniczenia tonażowe, aby bronić się przed nadmiernymi przejazdami tirów, które chcą ominąć płatną autostradę A2. Przewoźnicy będący członkami Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych złożyli pismo do ministerstwa infrastruktury o odblokowanie drogi krajowej 92 dla ruchu ciężarowego. Twierdzą oni, że koncesjonariusz autostrady A2 ma zapędy monopolistyczne. Ministerstwo zapowiada jednak, że nie ulegnie żądaniom przewoźników. W jego mniemaniu, droga krajowa 92 nie jest zablokowana dla ruchu ciężarowego, a jedynie na niektórych drogach dojazdowych wprowadzono pewne ograniczenia tonażowe.
Co więcej, minister infrastruktury zapowiada, że już wkrótce zostanie wprowadzone w życie rozwiązanie, które spowoduje, że tiry znów pojadą autostradą A2. Na drodze krajowej 92, pomiędzy Wrześnią a Koninem już niebawem mogą zostać wprowadzone opłaty elektroniczne. Ministerstwo chce w ten sposób zapobiec ucieczce ruchu ciężkiego z płatnej autostrady A2.