Author: | Category: News |

Źródło: DAF - Biuro PrasoweNowe DAF XF, XG i XG+ otrzymały na targach motoryzacyjnych Solutrans w Lyonie tytuł „Truck of the Year 2022″. Nowa generacja firmy DAF wyznacza nowy standard branżowy w zakresie wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy” – stwierdziło jury po serii obszernych testów. Napędzana wodorem wersja nowego DAF-a zdobyła nagrodę za „Innowacyjną ciężarówkę roku 2022”.

Na podstawie zasad międzynarodowego konkursu Truck of the Year (IToY), ta coroczna nagroda przyznawana jest wprowadzonemu w ostatnim roku samochodowi ciężarowemu, który w największym stopniu przyczynił się do poprawy efektywności transportu drogowego. W ocenie bierze się pod uwagę wiele kryteriów, w tym innowacje technologiczne, komfort, bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy, oszczędność paliwa, wpływ na środowisko i całkowity koszt posiadania (TCO).

Pierwszy w branży

„DAF jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych, który wprowadził całkowicie nową generację samochodów ciężarowych, zaprojektowanych tak, aby spełniały nowe europejskie przepisy dotyczące masy i wymiarów samochodów ciężarowych”, powiedział Gianenrico Griffini, przewodniczący jury International Truck of the Year. „Rezultatem jest gama bardzo atrakcyjnych i aerodynamicznych ciężarówek, które oferują najlepszą wydajność, bezpieczeństwo i komfort kierowcy w swojej klasie.” Nowe XF, XG i XG⁺ oferują doskonałą widoczność do przodu dzięki dużej, zakrzywionej szybie przedniej, nisko osadzonym szybom bocznym oraz szybie wjazdowej. Te cechy – wraz z cyfrowym systemem wizyjnym, który zastępuje tradycyjne lusterka boczne i nową kamerą na zakrętach – zapewniają widoczność dookoła, chroniąc niechronionych użytkowników dróg.”.

Prawdziwa praca zespołowa

Prestiżowa nagroda International Truck of the Year 2022 została wręczona Harry’emu Woltersowi, prezesowi DAF Trucks, który zadedykował to wyróżnienie wszystkim z ponad 12.000 pracowników DAF na całym świecie. „To jest wyjątkowe osiągnięcie – prawdziwy wysiłek zespołowy! Nowa generacja XF, XG i XG⁺ reprezentuje największy projekt innowacyjny w naszej ponad 90-letniej historii. Jest to wynik uważnego słuchania naszych klientów i ich kierowców, posiadania jasnej wizji przyszłości zrównoważonych i opłacalnych rozwiązań transportowych i zawsze dokładania wszelkich starań, aby dostarczać najlepsze rozwiązania transportowe. Jako pierwszy producent samochodów ciężarowych w pełni wykorzystujemy nowe europejskie przepisy dotyczące masy i wymiarów samochodów ciężarowych, aby zaoferować naszym klientom wyjątkowe korzyści..

Przewodniczący jury IToY, Gianenrico Griffini, podsumował głosowanie jury: „Wprowadzając nową generację samochodów ciężarowych, firma DAF przedstawiła gamę zaawansowanych technologicznie pojazdów ciężkich, które wyznaczają nowe standardy w branży. Jest on również przyszłościowy i stanowi kompleksową i wysoce energooszczędną platformę dla nowych generacji alternatywnych źródeł energii i układów napędowych.”.

Truck Innovation Award 2022

Źródło: DAF - Biuro PrasoweDoskonałym przykładem jest nowy XF z silnikiem spalinowym na wodór, który został opracowany w firmie DAF, a który zachwycił sędziów konkursu International Truck of the Year podczas demonstracji w październiku. Dzięki temu innowacyjna ciężarówka DAF XF H₂ zdobyła nagrodę Truck Innovation Award 2022..

„Ta specjalna nagroda podkreśla naszą filozofię, że musimy zbadać pełen zakres technologii w ciągu następnej dekady, gdy zmierzamy w kierunku dekarbonizacji transportu i mobilności”, skomentował Ron Borsboom, Dyrektor Wykonawczy ds. Rozwoju Produktu w DAF. „Technologia wodorowa może być bardzo interesującą opcją w przyszłości, obok rozwiązań akumulatorowo-elektrycznych, które już dziś oferujemy oraz hybrydowych ciężarówek, które są w fazie rozwoju.” Zwycięstwo w konkursie 2022 Truck Innovation Award pokazuje również, że silnik spalinowy (ICE) ma jeszcze obiecującą przyszłość, a na horyzoncie są nowe generacje paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Ważne jest, aby zrozumieć, że zakończenie stosowania paliw kopalnych nie powinno automatycznie prowadzić do zakazu stosowania silników spalinowych, szczególnie w segmencie transportu ciężkiego.”
.
dodaje Ron Borsboom: „H2-ICE oznacza, że istniejąca sieć stacji benzynowych może być wykorzystywana w wielu regionach. I nadajmy większą wagę temu, że my w Europie posiadamy szeroką wiedzę i możliwości produkcyjne w tej technologii.”
.
Jury konkursu International Truck of the Year składa się z 24 doświadczonych redaktorów i dziennikarzy z najważniejszych międzynarodowych publikacji dotyczących samochodów ciężarowych i transportu.

Źródło: DAF – daftrucks.co.uk