Sprzedaż ogumienia ciężarowego jest jednym z mierników koniunktury na rynku transportowym. Kryzys najwyraźniej przestaje odbijać się echem w polskiej branży TSL. Wskazuje na to właśnie skok sprzedaży opon w ostatnich miesiącach.
Rodzimi przewoźnicy chętniej inwestują w stan techniczny aut. Poza hamulcami, szczególną uwagę poświęcają ogumieniu, którego awarie – jak wskazują badania ADAC TruckService – stanowią drugą najpowszechniejszą przyczynę unieruchomienia ciężarówek, a pierwszą w przypadku samych naczep.
Awariom sprzyjają zwłaszcza: stan polskich dróg oraz wydłużony okres eksploatacji.
W pierwszym półroczu br. producenci opon sprzedali aż o 20% więcej ogumienia ciężarowego (480 tys. sztuk) niż w analogicznym okresie zeszłego roku (400 tys. sztuk). Najwięcej opon sprzedano w kwietniu – 30 tys., czyli o 65% więcej niż w kwietniu ub. r.
Według prognoz, sprzedaż opon do końca roku może osiągnąć rekordowy pułap 900 tys. sztuk.
Źródło: etransport.pl